به نام خدا

معرفی UIC (بخش دوم)

برنامه هاي آموزشي خاص مدرسه :

Image hosting by TinyPic

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

تمرينهاي جدي:

 

 اين برنامه براي دانشجويان, موقعيتي را فراهم مي كند تا بوسيله تئوري, تمرين و علايقِ مشترك، با هم ارتباط برقرار كنند؛ اين برنامه, بر پايه آموزش مقدماتي و حرفه اي متكي است. (كه مسئلة اقتصادي و قدرت سياسي در جامعه را حمايت مي كنند.) دانش آموزان در اين تمرين متمركز جدي، به پژوهش هاو تمرينهاي معمارانه (آموختن تجربه هاي مختلف در استوديودهاي طراحي) تشويق مي شوند.

دانشجويان، به صورت گروهي، در رشته طراحي، با يك گروه متخصص و مشاور اجتماعي و كسانيكه قدرت اين را دارند كه به اين پروژه ها شكل دهند, كار خواهند كرد. سمينارها در اين باره, آنها را با تئوريهاي متفاوت, روش ها و موقعيتهاي مطالعاتي كه پروژه هاي طراحي را حمايت مي كنند، آگاه مي سازد.

 

تكنولوژي معمارانه:

 

براي ايجاد يك معماري جامع, اين برنامه, روي توسعه و روشهاي اجراء، توجه خواهد كرد تا بطورِ نسبي، رابطه بين خط مشي ها و روشهاي ساخت و ساز, مواد و مصالح, برنامه و عملكرد, سيستمها, هزينه, محيط و زيبايي شناسي ساختمان، از يك بناي ساده تا پيچيده درك شود. پروژه هاي طراحيِ ساختمانيِ مختلف، از اين برنامه متمركز, واقعي هستند. (با نقشه هاي واقعي در طراحي , ماكت و متون تحليلي.

 

 

 هد

ف از  نگارش اين مطلب صرفاً  معرفی يك مجمو عه اموزشی معماری

 

نبود  بلكه

قياس

ی ناپيدا بودبين آنچه در اموزش معماری در حال وقوع است

 

   و انچه ما با ان

مواجهيم. 

 

بايد دانست كه اگر ما هنوز نتوانسته ايم در معماريمان و در بيان ايده ال های

 

حرفه ای 

به  نقطه ای  شاخص دست يابيم ،

  

 

اگر بر سر معماری امروز ما هيچ توافقی نيست ،

 

 اگرفاصله ی ما هر روز و هر روز با فضاهای رقابتي بيشتر می شود

 

 و اگر زمانی كه از معماری ايراني سخن گفته می شود صرفاً حياط مركزی

 

و ارسی و ... به اذهان خطور می كند جای هيچ تعجبی  ندارد چرا كه ما هنوز

 

نتوانستيم بزرگترين گام يعنی اموزش

صحيح معماری را برداريم.

 

 

 

 

/ 4 نظر / 22 بازدید
sina

nice blog, good luck

جعفر بزاز

سلام، خوشحالم كه به جمع وبلاگ هاي معماري پيوسته ايد. دوست داشتم بعد از اين قياس كه اشاره كرديد پيشنهادهايي در راستاي بهبود اين وضعيت مطرح مي كرديد. موفق باشيد.

محمد حامد

دو نوشته اخيرتان را با دقت تمام خوانديم . آخرش به ما حس نا اميدی دست داد . البته خانم امينيان باد در نظر داشت که جميعت ما کجا و جمعيت کشورهای امريکايی و اروپايی کجا !! خانم امينيان ۲۷ سال است که دانشگاههای ما به سمت توليد علم پيش نرفته اند بيشتر به سمت توليد مدرک و پول بيشتر برای صاحبان دانشگاههای خصوصی و نيمه خصوصی گام برداشته اند اين طور نيست؟ در اين چنين مدرسه هايی فکر کردن را می آموزند نه تملق و نمره بالا گرفتن از استاد مر بوطه . جالب ديدم شما هم اين مطلب را بخوانيد : يک روز جمعی آمدند و گفتند که راه حلی را برای از بين بردن گرسنگی مردم در جهان ارائه دهيم به دين منظور به تمام قاره هاد رفتند تا از مردمانشان نظر خواهی کنند افريقايی ها که نمی دانستند اصلا غذا چيست. آسيايی ها هم که نمی دانستند راه حل چست . و اروپايی ها هم نمی دانستند گرسنگی چيست . و آمريکايی ها هم نمی دانستند مردمان دیگری هم غیر از خودشان هستند . تا بخواهند راه حلی برای آنها ارئه دهند. اما ما با شما موافقيم

ایمان بستامی

خانوم امينيان سلام مطلبتون خيلی جالب بود اما من با نظر آقای محمد حامد موافقم موفق باشيد